Nowe wiadukty i tunele na trasie Warszawa – Siedlce: Co się zmienia w infrastrukturze?

Na zdjęciu widok na tunel drogowy w Sulejówku.
Rozbudowa infrastruktury na trasie Warszawa – Siedlce
Trasa kolejowa łącząca Warszawę z Siedlcami przechodzi znaczące zmiany, obejmujące budowę nowych wiaduktów i tuneli. W Sulejówku zakończono już dwie inwestycje, a kolejne prace trwają w Rembertowie oraz Wesołej. Tunele te mają na celu poprawę bezpieczeństwa i płynności ruchu.
Sulejówek: nowoczesne rozwiązania komunikacyjne
W czerwcu w Sulejówku oddano do użytku nowy tunel na skrzyżowaniu ul. Przejazd i Krasińskiego, który zastąpił tradycyjny przejazd kolejowy. Kierowcy mogą teraz korzystać z dwóch pasów ruchu, a piesi i rowerzyści z chodnika i ścieżki rowerowej. Obiekt jest również przystosowany do potrzeb osób z ograniczoną mobilnością dzięki windom. Projekt ten, sfinansowany z Krajowego Planu Odbudowy, kosztował około 100 milionów złotych.
Drugi tunel w Sulejówku funkcjonuje od dwóch lat na al. Marszałka Józefa Piłsudskiego. Obydwie inwestycje znacząco zwiększają bezpieczeństwo i komfort podróży. Koszt budowy drugiego tunelu wyniósł około 60 mln zł netto, a finansowanie pochodziło z Funduszu Spójności Unii Europejskiej oraz innych źródeł krajowych.
Prace nad wiaduktami w Rembertowie
Do końca 2025 roku planowane jest zakończenie budowy 140-metrowego wiaduktu na ul. Chełmżyńskiej. Projekt obejmuje zarówno jezdnię, jak i infrastruktury dla pieszych i rowerzystów. Budowa, prowadzona wspólnie przez PKP PLK i miasto, kosztuje ponad 68 mln zł netto. Prace obejmują montaż wind, budowę schodów oraz układanie nawierzchni.
Rembertów doczeka się również nowoczesnego tunelu drogowego na ul. Marsa i al. Generała Chruściela „Montera”, który połączy Nowy i Stary Rembertów. Realizacja projektu potrwa dwa i pół roku, a koszty, wynoszące ponad 134 miliony złotych, zostaną podzielone między miasto a PKP PLK.
Budowa tunelu w Wesołej
W Wesołej rozpoczęto budowę 160-metrowego tunelu na ul. 1 Praskiego Pułku WP. Projekt ten zakłada stworzenie infrastruktury dla kierowców, pieszych i rowerzystów oraz zapewnienie pełnej dostępności dla osób z niepełnosprawnościami. Tunel ma być gotowy do III kwartału 2027 roku, a całkowity koszt inwestycji wynosi 98 mln zł netto.
Obecnie trwają prace związane z tymczasową organizacją ruchu, w tym budowa tymczasowego przejazdu kolejowego i objazdu drogowego. Dodatkowo prowadzone są prace ziemne przy ul. Miłej, które przygotowują teren pod nową drogę.